HTML

Múzsa és kocsonya

Úgy alakult, hogy a gasztrovilág múzsám és bábám lett. Azt gondoltam, ha ez ilyen jól megy, akkor maradjon csak együtt az irodalom és a gőzölgő, illatozó étel, ahogy a magyar régiségben is együtt voltak konyhában, papíron és vendéglőben egyaránt.

Friss topikok

Mondtam, hogy lesz irodalom is

2013.03.29. 15:40 ezüstujj

Váratlan jót hozott a lassulás. Megláttam magamban egy férfit, aki azt akarja, hogy megtudjak valami fontosat. Állunk a mezőn az alkonyi bíbor fényekben, és én lehajolok, fölemelek előtte egy drótkerítést, amely mögött szelíd kert van gyümölcsssel, veteményekkel, és intek neki, hogy menjen csak. Ezt akarja mutatni nekem, hogy a kapcsolatunk lényege az, hogy én segítek neki, és ő ezt elfogadja tőlem, ez kell a szabadulásához, hogy én átengedjem a kerítésen abba a kertbe.
Sírt a múzsa, sírt a szépség ebben a férfiban mind a mai napig, mert tömlöcbe volt vetve. Azt gondolta a férfi, hogy a külviág miatt fogságban kell tartania a benne élő éteri nőalakot, amíg csak él. És most szabadok mind a ketten. Ezért kellett találkoznunk.
Végtelen a hála, amit érez a sorsa iránt amiatt, hogy szabadságot kapott. És eltűnik a szemem elől abban a kertben. Énbennem is hála zeng, tudom, hogy mi ez a végnélküli öröm: ez az ihlet valójában.
Azt kérdezem hirtelen, miért nem engedte az apám, hogy zenét és népitáncot tanuljak hat-nyolc-tíz évesen? És most először van válasz: őbenne is sírt a múzsa, tömlöcbe vetve, mint ebben a férfiban.
Fölemelem hát újra a kerítést, és engedem, hogy az apám is átbújjon, ott, ahol a férfi átbújt, és megbocsátok az apámnak mindörökre.

Nem szűnő hála és szárnysuhogás az alkonyi ég kupolája alatt.

Szólj hozzá!

Címkék: múzsa lassulás múzsakarbantartási alapismeretek

A bejegyzés trackback címe:

https://muzsaeskocsonya.blog.hu/api/trackback/id/tr295173564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása