HTML

Múzsa és kocsonya

Úgy alakult, hogy a gasztrovilág múzsám és bábám lett. Azt gondoltam, ha ez ilyen jól megy, akkor maradjon csak együtt az irodalom és a gőzölgő, illatozó étel, ahogy a magyar régiségben is együtt voltak konyhában, papíron és vendéglőben egyaránt.

Friss topikok

Én mondtam... lesz irodalom....

2013.04.18. 20:08 ezüstujj

Amikor már nem féltem, odafordítottam  a fejem arra a jelenlétre az elliptikus pálya közepén, amit megnézni eddig nem mertem, mindig inkább az utat bámultam, vagy azt, hogy te merre lehetsz, vagy a saját nyomorúságomat. Vagy mindazt, ami már sosem lesz, mert sehova sem vivő ábrándozás.

Igen, odanéztem akkor, és egy lapos, csészeszerű kehely állt középen egy kőtalapzaton. Csorgott belőle az aranyló áttetsző mártás,és sosem fogyott ki, és túlcsordult újra boldogan, és megint megtelt és csurgott szét. Furcsa kicsi alakok dugták bele az ujjukat, és nyalogatták.

 Mi lehetett az? Méz, gyömbér, sárfány meg bor?  Van sör inkább? Van ilyen mártás?

Mindegy is, mert az a kehely öröktől ott bugyog, gőzölög az örök középen. És táncol körülötte minden, emberek, állatok, évszakok, virágok, mohák, bokrok, roskadozó gyümölcsfák.

És fölfelé kúszik egyszerre egy sohasem volt évszak.

Nézed a kelyhet, a boldogan csorduló, édes, áttetsző mártást, és vágysz valamire, ami szépség és tökéletesség. Földbe hullik a mag, megfogan, földobja fejecskéjét egy kicsi csíra, növekszik, öntözi az eső, szárba szökken, kivirágzik, terebélyes fává nő, gyümölcs terem rajta. Betakar az árnyéka. Fölfelé száll a hála az ágak-levelek-gyümölcsök közt. És megint elgondolsz valami szépet, és buzgón csordul a csésze, és nő, burjánzik, amit csak szépnek lát a szíved.

(KedvesBlog6)

Szólj hozzá!

Címkék: teremtés szív középpont kehely KedvesBlog Múzsakarbantartási alapismeretk örök közép

A bejegyzés trackback címe:

https://muzsaeskocsonya.blog.hu/api/trackback/id/tr255233768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása